Bagażnik rowerowy na hak

Przewóz rowerów autem osobowym może stanowić nie lada wyzwanie. Aby zyskać więcej miejsca, możemy zdecydować się na dodatkowy bagażnik rowerowy. Dobrym rozwiązaniem, które nie zaburzy aerodynamiki pojazdu, jest bagażnik rowerowy na hak. Jak to działa i jakie są zalety i wady tego rozwiązania?

Jak działa bagażnik rowerowy i jak go zamontować?

Uchwyty rowerowe pozwalają na bezpieczne przewożenie od jednego do czterech rowerów. Bagażnik rowerowy na hak montowany jest w bardzo prosty sposób. Uchwyt bagażnika należy umieścić w główce haka, a następnie zabezpieczyć zatrzaskiem. Ze względu na to, że cała konstrukcja wraz z rowerami zasłania tylne oświetlenie auta oraz tablicę rejestracyjną, konieczne jest podłączenie uchwytu do gniazda zasilania. Bagażnik jest bowiem wyposażony w oświetlenie. Oprócz tego, przed montażem należy wystąpić o wydanie trzeciej tablicy rejestracyjnej, którą musimy umieścić na bagażniku rowerowym.

Jakie są zalety i wady bagażnika na hak?

Niewątpliwą zaletą takiego rozwiązania jest to, że nie wpływa on na jazdę samochodem tak jak bagażnik przeznaczony na dach. Bagażnik rowerowy na hak nie wystaje znacząco poza obręb samochodu, dzięki czemu nie zaburza jego aerodynamiki. Jazda z takim uchwytem jest wygodna i bezpieczna. Należy jednak pamiętać, że decydując się na taki typ bagażnika, musimy liczyć się z koniecznością posiadania dodatkowej tablicy rejestracyjnej, która wydawana jest za opłatą. W przypadku takiego rozwiązania mogą też wystąpić delikatne trudności podczas parkowania, tym bardziej, jeśli bagażnik montujemy na długim samochodzie, takim jak na przykład kombi.