Co należy wiedzieć o kampaniach Google Ads?

Co to takiego?

Kampanie Google Ads to system reklamowy firmy Google. System ten służy do budowania, jak i także zarządzania wszelkimi kampaniami reklamowymi. System obejmuje wyszukiwarkę Google, a także sieć reklamową stowarzyszonych witryn. W sieci ten znajdują się miliony mniejszych oraz większych blogów oraz forów tematycznych. Możemy tutaj wymienić WP, Onet, YouTube czy też Pocztę Gmail.

Cechy systemu Google Ads

Kampanie Google Ads są naprawdę skuteczne. Warto poznać najważniejsze cechy tego systemu. System Google Ads działa w licencyjnym module. Co to oznacza? Oznacza to, że sami reklamodawcy deklarują, ile dokładnie chcą zapłacić za swoją reklamę. Stawki są uzależnione bezpośrednio od konkurencji w konkretnej branży.

W rodzajach podstawowych reklam płacimy jedynie za kliknięcie, chociaż są od tego odstępstwa. W reklamach w reklamowej sieci możemy ustawić stawkę za tysiąc wyświetleń czy też stawkę maksymalną za jedno wyświetlenie. Google ostatni także wprowadziło niezwykle ciekawą opcją. Jest to tak zwana stawka za konwersje.

Reklamy zaczynają się od razu po uruchomieniu kampanii. Jednak nie oznacza to, że od samego startu kampanii reklama na skuteczność najwyższą. System Google Ads jest wyposażony w wiele naprawdę świetnych mechanizmów optymalizacji kampanii. Musimy pamiętać, że do ich działania wymagana jest spora ilość informacji o konwersach, a te się zbierają dopiero z samym upływem czasu.

Reklamy podstawowe wyświetlają się w odpowiedzi na dane zapytania użytkowników, zbieżne z kluczowymi słowami określonymi przez reklamodawce. Kampania dzięki temu uzyskuje trafność.