Określenie “cruiser” jest trochę błędne. Cruiser, amerykański motocykl produkowany w latach 1930-1937, nie miał nic wspólnego z motocyklami typu cruiser, które znamy dzisiaj.
Przed II wojną światową nie było cruiserów, wszystkie motocykle były motocyklami turystycznymi. Podczas wojny jednak tak wiele motocykli zostało przerobionych na potrzeby wojska, że po jej zakończeniu ich cywilne odpowiedniki stały się towarem deficytowym. Przy braku podaży i dużym popycie producenci zaczęli produkować cywilne wersje motocykli wojskowych. Te cruisery są tym, co znamy dzisiaj jako prawdziwe cruisery – wygodne maszyny, które dobrze wyglądają i są łatwe w prowadzeniu dla ludzi, którzy nie są zainteresowani jazdą daleko lub szybko.
Krążowniki są idealne dla ludzi, którzy nie chcą inwestować w Harleya-Davidsona lub inny drogi motocykl, ale nadal chcą czegoś przyjemnego do jazdy po mieście. Są też świetne dla osób, które nie mają dużego doświadczenia w jeździe, ale chcą się uczyć na czymś, na czym mogą sobie pozwolić na upadek bez poczucia winy. Niektórzy ludzie wolą nawet cruisery od motocykli turystycznych, ponieważ są one wygodniejsze i łatwiejsze do utrzymania w pionie – cruisery są krótsze, co oznacza, że są lżejsze i mają lepszy przebieg. Więcej motoryzacyjnych artykułów znajdziesz na stronie https://onetrace.pl/ .