Czy widok talerza z ciasteczkami sprawia, że masz apetyt? Czy zapach ulubionej potrawy unoszący się z restauracyjnej kuchni zachęca Cię do zjedzenia tam? Nasze zmysły są jednym z naszych najpotężniejszych narzędzi, jeśli chodzi o podejmowanie decyzji – w rzeczywistości to dzięki ich wskazówkom jesteśmy w stanie dokonywać wyborów.
Co to ma wspólnego z marketingiem? Bardzo dużo. Okazuje się, że sposób, w jaki przedstawiamy informacje, do których chcemy przekonać ludzi, ma ogromny wpływ na to, jak reagują oni na to, co mówimy. Przyjrzyjmy się jednemu z nich i temu, jak może on wchodzić w grę w marketingu.
Wzrok – Wszyscy wiemy, jak ważne jest, aby obrazy i grafiki były wyraziste i jasne, ale istnieją również dowody na to, że kolor może być ważnym czynnikiem wpływającym na to, jak bardzo zwracamy na coś uwagę. W jednym z badań studenci zostali poproszeni o przeczytanie dwóch rodzajów wiadomości – jedna była napisana normalnie, a druga na czerwono. Kiedy dano im wybór pomiędzy przeczytaniem a pominięciem wiadomości, prawie dwa razy więcej studentów wybrało czerwoną wersję niż tych, którzy widzieli ją napisaną na czarno. Więcej podobnych ciekawostek znajdziesz na stronie https://brainboss.pl/ .