Kampanie Ads Google to bardzo popularny sposób promowania marki online. Niestety, mimo że przynosi satysfakcjonujące wyniki, na dłuższą metę okazać się on może dość kosztowny. Marketerzy decydują się więc na jednoczesne pozycjonowanie stron internetowych, które zapewnia długotrwałe efekty. Sprawdź więc, jak opracować skuteczną strategię SEO, dzięki które kampanie Ads Google staną się jeszcze bardziej opłacalne!
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Uzyskanie widoczności w wyszukiwarce jest nierzadko gwarancją doskonałych wyników sprzedażowych. Pozycjonowanie to zestaw zaawansowanych technik, które umożliwiają osiągnięcie sukcesu w SERP. Z badań bowiem wynika, że najwięcej ruchu generują trzy pierwsze pozycje listy wyników wyszukiwania. Znalezienie się na szczycie Google jest więc celem każdego przedsiębiorcy, a skuteczna strategia optymalizacyjna zapewnia jego osiągnięcie.
Jakie techniki warto zastosować?
Technik optymalizacyjnych jest wiele. Skupmy się jednak na tych, dzięki którym pozycjonowanie przyniesie najlepsze efekty.
- Google Moja Firma – optymalizacja profilu Google Moja Firma to doskonały sposób na budowanie wiarygodności marki i zwiększanie zaufania klientów. Uzupełnienie najważniejszych danych, takich jak numer telefonu, adres, godziny otwarcia czy link do głównej strony internetowej, zwiększa szansę na wysokie pozycjonowanie w Google;
- optymalizacja treści – tworzenie wartościowego contentu jest najlepszym sposobem na pozyskanie nowych odbiorców i zachęcenie ich do skorzystania z oferty. Ciekawe opisy produktów i usług angażują klientów, pokazując im przy tym, że warto odwiedzić dany sklep;
- słowa kluczowe – wykorzystanie fraz powiązanych z daną lokalizacją i asortymentem sklepu zapewnia dostęp do grupy docelowych odbiorców i gwarantuje wysokie pozycjonowanie się w wyszukiwarce. Strategia słów kluczowych to jeden z najważniejszych elementów SEO, gdyż ma bezpośredni wpływ na budowę rankingu SERP.
Pozycjonowanie i kampanie Ads Google – czy to się opłaca?
Podczas gdy pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo czasochłonną inwestycją, kampanie Ads Google przynieść mogą niemal natychmiastowe efekty. Okazuje się więc, że najlepszym rozwiązaniem jest połączenie obu tych strategii. Jeśli zatem zależy Ci na stałym napływie nowych klientów, wykorzystaj wyżej wymienione wskazówki, a osiągnięcie sukcesu będzie już tylko kwestią czasu!